Steven Gerrard: "Mourinho försökte signera mig till Chelsea och Real Madrid"

 
Den engelska Liverpool kaptenen, Steven Gerrard, har avslöjat att Jose Mourinho försökte signera honom ett antal gånger.


Liverpools kapten Steven Gerrard har hävdat att Manchester United, Chelsea och Real Madrid har alla försökt att signera honom.
 
Gerrard sa att han har alltid varit trogen Anfield klubben och insisterade på att han aldrig hade någon avsikt att lämna sin hemstadsklubb.
 
Jose Mourinho var närmare än alla andra tränare att locka Gerrard till sina lag. Först försökte han värva engelsmannen till Chelsea, då The Special One tränade Champions League mästarna, och när han därefter tog över Real Madrid gjorde Mourinho sitt bästa för att locka honom till Santiago Bernabeu.
 
"Denna klubb (Liverpool) var inte riktigt utmanande på den tiden, så det fanns något att tänka på. Men det slutade med att jag sa nej till Mourinho (år 2004) och ett år senare sa jag nej ännu en gång".
 
"Men han kom tillbaka när han gick till Real Madrid för två år sedan. Jag tittar på spelare som har fått intresse från klubbar som Real Madrid och Barcelona och de skapar ett stort krig för att komma ut och komma dit".
 
"Men det har aldrig varit jag och, ännu en gång, det skulle inte hända. Jag var lycklig här. Jag trivdes här".
 

Skriv en kommentar