Toure: "Jag behöver inte råd från mina förra lagkamrater i Barca inför matchen mot Real"

 
Yaya Toure säger att Manchester City kan slå Real Madrid utan att de ber om hjälp från Los Blancos rivaler.
 
Manchester Citys mittfältare Yaya Toure har insisterat på att han inte behöver råd från sina förra Barcelona lagkamrater för att hjälpa sitt lag att slå Real Madrid i Champions Leagues gruppspel.
 
Spaniens och Englands ligamästare kommer att mötas på Santiago Bernabeu på tisdag, tre dagar efter att Jose Mourinhos lag förlorade mot Sevilla.
 
Los Blancos har redan åtta poäng mindre än Barcelona i La Liga, men den ivorianska spelaren har hävdat att han inte kommer att kontakta sin gamla klubb för att söka vägledning på hur man vinner mot marängerna.
 
"Jag har kontakt med vissa utav mina tidigare lagkamrater i Barca, men jag behöver inte deras råd inför matchen mot Real" sa Toure till reportrar, skriver Goal.
 
"Att vinna i Bernabeu är en unik upplevelse, tillräcklig för att sätta dig på förstasidorna. Vi kommer att göra vårt bästa för att uppnå det. Så vi bör koncentrera oss jättemycket från den allra första sekunden.

Skriv en kommentar