Wesley Sneijder: "Jag har många goda minnen från min tid i Madrid"

Den attackerande mittfältaren ser fram emot onsdagens Champions League match på Santiago Bernabeu, och betonade att han skulle bli överlycklig om han gjorde mål.

Galatasarays stjärna Wesley Sneijder har insisterat på att han har inget annat än goda minnen från sin tid med Real Madrid.

Den nederländska spelaren bar Los Blancos tröja från 2007 till 2009, innan han lämnade Santiago Bernabeu för Inter.

"Jag har många goda minnen från min tid i Madrid. Jag har fortfarande många vänner där, och jag har fantastiska minnen av laget och folket i kubben" sade Sneijder till Marca.

"Det finns ingen anledning till varför jag skulle ha dåliga minnen från det skedet av mitt liv".

"Jag hade en jättebra säsong, vi vann ligan och jag njöt av min fotboll jättemycket. Och sedan hade jag en dålig säsong på grund av personliga problem".

Playmakern har dock klargjort att hans förflutna med Los Merengues kommer inte att stoppa honom från att fira om han hittar nätet mot Madrid.

"Det skulle vara fantastiskt att göra mål, och jag säger inte att jag inte kommer att fira ett mål eftersom jag tror att jag kommer att göra det. Jag vet inte hur jag skulle reagera på ett ögonblick som det, men uppenbarligen skulle det vara ett jättespeciellt mål".

"Champions League är en mycket viktig tävling för Real Madrid, men man kan bara inte föreställa sig hur vi känner oss här. För denna klubb är det inget vanligt förekommande, så spänningen är riktigt hög här".

"Vi kommer att gå till Santiago Bernabeu med tron att vi kan spela bra. Vi vet att det kommer att vara en jättesvår och komplicerad match, men vi har ett bra lag här. Jag tror på mitt lag, och så länge vi inte förlorar vårt förtroende kan vi få ut något bra av denna runda".

Skriv en kommentar