Ancelotti: "Jag är säker på att Cristiano kommer att förnya sitt kontrakt"

Den italienska tränaren är övertygad om att den portugisiska stjärnan kommer att pensionera sig i Real Madrid, men föredrog att inte kommentera Bale kopplingarna.

Real Madrids tränare Carlo Ancelotti hävdar att det är "säkert" att Cristiano Ronaldo kommer att signera ett nytt kontrakt med klubben i sommar.

Den 28-årige anfallaren, vars nuvarande kontrakt löper ut 2015, påstås ha signerat ett nytt avtal med Los Blancos som löper ut sommaren 2018, men klubben väntar med att bekräfta detta tills de har slutfört förhandlingarna med Tottenham angående Bale.

"Jag är säker på att Cristiano kommer att förnya" sade Ancelotti i en presskonferens, rapporterar Goal. "Jag tror att han känner sig bekväm här och jag tror inte att det kommer att finnas något problem".

"Jag vet inget om något datum eftersom det är en fråga mellan spelaren och klubben, men en sak är säker: Cristiano kommer att förnya sitt kontrakt".

Den 54-årige taktikern fortsatte med att diskutera förhandlingarna om Bale, och sade: "Jag skulle föredra att inte prata om det eftersom det skulle vara respektlöst mot Andre Villas-Boas".

"Jag vill inte prata om spelaren. Laget är starkt, ungt och jag är jättenöjd med denna trupp".

Skriv en kommentar