Di Maria och Pepe: "Vi kommer att stanna i Madrid"

Rapporter har kopplat duon med en flytt från Santiago Bernabeu i sommar, men spelarna insisterar på att de inte har någon avsikt att lämna.

Angel di Maria och Pepe har insisterat på att de båda kommer att vara Real Madrid spelare nästa säsong, trots att rapporter har fortsatt att koppla dem med en flytt till Premier League.

Di Maria påstås vara nära en flytt till Tottenham då han enligt rapporter kommer att ingå i Los Blancos bud på Gareth Bale, men argentinaren säger att han kommer definitivt att stanna i den spanska huvudstadsklubben.

"Jag kommer att stanna i Madrid eftersom jag har tre år kvar på mitt kontrakt och jag är jätteglad här" sade Di Maria till journalister efter lagets 3-0 vinst mot Inter, rapporterar Goal.

"Dessutom har jag börjat spela allt oftare i mitten. Jag är van vid det och jag känner mig bekväm när jag spelar där".

Manchester City har kopplats med 30-årige Pepe då Manuel Pellegrini är ute efter en förstärkning i backlinjen, men portugisen hävdar att tanken på att lämna marängerna har inte korsat hans huvud.

"Jag har signerat ett kontrakt med Madrid, min framtid är en fråga för presidenten. Jag fortsätter att träna hårt och att försöka ge mitt bästa för laget. Jag är redo att kämpa för min plats".

"Tränaren har en nära relation med truppen och det är ett positivt tecken. Han har stor tillgivenhet för spelarna. Han är också taktiskt bra och det hjälper oss jättemycket".

"Det viktigaste för oss är att sätta igång säsongen med en vinst. Vi tänker bara på de tre första poängerna".

Kommentarer

Monsterhajjen

2013-08-11 - 19:38:37
Nice!

ULRAS SUR STHLM

2013-08-13 - 11:40:42
Siktir baba vadå Pepe stannar? UT MED PACKET

Skriv en kommentar