Kaká: "Jag vill spela mer regelbundet"

Latinamerikanen har inte spelat regelbundet på länge, och han hoppas att den nya tränaren kommer att hjälpa honom återfå sin bästa form.

Real Madrid mittfältaren Kaká hoppas att han kommer att få en plats i Brasiliens VM 2014 trupp nu när han deltar i fler matcher för Los Blancos.

Den 31-årige stjärnan spelade för det mesta som en ersättare när han tränades av Jose Mourinho säsongen 2012/2013, vilket resulterade till att han lämnades utanför Luiz Felipe Scolaris segrande Confederations Cup trupp.

Playmakern hoppas dock att han kommer att få mer speltid av den tidigare AC Milan tränaren för att kunna imponera i Santiago Bernabeu klubben samt ta sig till Selecao truppen nästa sommar.

"Denna säsong vill jag spela mer regelbundet" sade Kaká till Adidas. "Jag vill vara i form och om jag spelar bra för min klubb kan jag ta mig tillbaka till mitt landslag".

"Jag vill spela i VM nästa sommar. Carlo är en öppen tränare som hjälper mig jättemycket. Personligen är det kul att träna med honom".

Skriv en kommentar