Karim Benzema: "Jag drömmer om att vinna Ballon d'Or

Fransmannen pratade om sin önskan att vinna den mest prestigefyllda individuella utmärkelsen för en fotbollsspelare.

Under tiden som Real Madrid förbereder sig inför den nya säsongen med Carlo Ancelotti, har anfallaren Karim Benzema medgett att han tänker på Ballon d'Or.

Den 25-årige fransmannen gjorde 20 mål i 50 matcher förra säsongen och blev ofta kritiserad för sin målbrist.

Benzema kommer dock att starta den nya kampanjen som lagets förstahandsanfallare eftersom Gonzalo Higuain har lämnat klubben för Napoli.

"Ballon d'Or sitter i mitt bakhuvud. Jag jobbar varje dag med hopp om att vinna den" sade Benzema till Adidas.

"Vi måste vara positiva. Vi måste fokusera på det faktum att vi är ett bra lag och att vi är här för att vinna titlar. Real Madrid är den bästa klubben. Jag kom hit för att jobba hårt och jag är så lycklig över att vara här".

"Det bästa är att jag har drömt om att bli en fotbollsspelare sedan jag var en liten kille och nu lever jag min dröm".

Skriv en kommentar