Xabi Alonso: "Det första Ancelotti sade till mig var jag att jag är skyldig honom en CL titel"

Den nya Real Madrid tränaren har inte glömt finalen mellan AC Milan och Liverpool, som den sistnämnda klubben vann.

Den nya Real Madrid tränaren Carlo Ancelotti sade skämtsamt till Xabi Alonso att han är skyldig honom en Champions League titel efter år 2005:s final mot AC Milan.

Ancelotti tränade den italienska klubben när de spelade finalen mot Alonsos Liverpool i Istanbul för åtta år sedan då engelsmännen ledde med 3 mål, och Ancelotti har inte glömt detta.

"Det första Ancelotti sade till mig efter hans ankomst var jag att jag är skyldig honom en Champions League" avslöjade Alonso i en intervju med El Mundo.

Mittfältaren passade även på att försvara Jose Mourinho och betonade att den portugisiska tränaren alltid respekterar sina spelare så länge de gör sitt bästa.

"Mourinho respekterar alltid spelarna som jobbar hårt för laget. Min pappa var en tränare så jag växte upp i en miljö där det fanns mycket respekt för en person som honom. Det är jättesvårt att kontrollera 25 spelare".

Skriv en kommentar