Angel di Maria: "Jag har inte bett om att få lämna Real Madrid"

Argentinaren säger att han visste att Bales ankomst skulle påverka hans spelchanser för Real Madrid denna säsong, men insisterade på att han fortfarande är lycklig i klubben.

Angel di Maria har medgett att han visste att Gareth Bales ankomst skulle ha en påverkan på hans speltid för Real Madrid, men förnekade rykten om att han vill lämna klubben.

Bales ankomst i september väckte frågor om Di Marias situation i Los Blancos, vilket ledde till spekulationer om att han kan lämna Santiago Bernabeu.

Di Maria, som gjorde ett mål och en assist i Madrids 3-2 vinst mot Valencia, säger att han förväntar sig spela mindre, men förnekade att han letar efter en annan klubb.

"Jag visste att en 100 miljoner euro spelare skulle komma, och han måste spela" sade di Maria till journalister, rapporterar Goal.

"Nej, jag har inte bett om att få lämna. Mitt fokus är Real Madrid. Ni (journalisterna) rapporterade att jag skulle till Tottenham eller en annan klubb. Ni vet var dessa rapporter kommer ifrån".

Argentinaren passade även på att förneka rapporter om att han har bett om en kontraktsförnyelse, och sade: "Jag är lycklig i Real Madrid. Jag bad aldrig om en förnyelse. En spelare som inte spelar kan inte be om en förnyelse".

Kommentarer

Anonym

2013-12-24 - 16:33:30
GOD JUL

Los Blanos

2013-12-27 - 23:13:06
Han är king och han får bara inte lämna

Skriv en kommentar