Angel di Maria: "Mourinho hjälpte mig att bli spelaren jag är idag"

Den argentinska spelaren känner att den tidigare Real Madrid tränaren hjälpte honom att utveckla hans spel.

Real Madrids ytter Angel di Maria säger att hans tidigare tränare och nuvarande Chelsea boss, Jose Mourinho, hjälpte honom att bli spelaren han är idag.

Argentinaren lämnade Benfica för att spela för Mourinhos Los Blancos år 2010, och sedan dess har han spelat 100 matcher för marängerna.

Latinamerikanen insisterar på att hans framgång i Santiago Bernabeu är tack vare den portugisiska taktikerns vägledning.

"Mourinho gjorde mig till ett bättre spelare. Han visade mig många saker och fick mig att växa som fotbollsspelare. Han hjälpte mig att spela i olika positioner och att offra mig själv mer till laget" sade di Maria till Diario Ole.

"Jag är tacksam honom. Han sade till mig att i Real var jag en anfallare som även kunde försvara och att jag inte kunde vila när vi var under anfall".

"När jag spelade för honom under hans tre år i Madrid använde han mig i startelvan. Di Maria som spelade ända ner till mittfältet jämfört med dagens di Maria är en annorlunda spelare, både tekniskt och taktiskt".

Skriv en kommentar