Gareth Bale: "Det är ett nöje att göra ett hattrick på Santiago Bernabeu"

Walesaren är glad över att ha gjort sitt första hattrick för Real Madrid och säger att han ser fram emot att bli en bättre spelare genom att lära sig från Cristiano Ronaldo.

Gareth Bale medgav att hans dröm gick i uppfyllelse när han gjorde ett hattrick för Real Madrid i gårdagens La Liga match mot Valladolid.

Efter att den walesiska stjärnan återhämtat sig från sin skada har han visat en otrolig form framför målet. Han har gjort sju mål och sex assister på nio ligamatcher, och trots detta insisterar han på att Cristiano Ronaldo förtjänar årets Ballon d'Or.

"Det är alltid ett nöje att göra mål, men det är ett större nöje att göra ett hattrick på Santiago Bernabeu" sade Bale efter matchen, rapporterar Goal.

"Allt jag hoppades på har gått i uppfyllelse. Jag behövde tid att anpassa mig efter att ha missat försäsongen, men jag blir allt bättre och bättre. Jag är jätteglad här. Fansen och klubben är fantastiska".

"Jag vill fortsätta förbättras och jobba hårt för att bli bäst, som Ronaldo. Han är den bästa spelare och han förtjänar Ballon d'Or".

Kommentarer

Anonym

2013-12-02 - 00:24:31
Bra att laget presterar utan Ronaldo, är grymt stolt! Han ska vara en tillgång och fördel till laget ingen nödvändighet! Härligt att Barca torskar nu också, och det känns inte sannolikt att de kommer vara obesegrade till Messi återvänder, så bara 3 poäng till toppen! Då är Atletico hotet, men även om de vinner matcher kommer de aldrig ta ligan!

madridiiista

2013-12-02 - 20:09:19
hålller med dig anonym. riktigt kul att se Real spelar så bra, även utan ronaldo. men vi behöver han fortfarande ;).. mot valladolid det hade säkert blivit 7-9-0 ifall ronaldo hade vart på plan :)..
Men som du säger, jag är också riktigt stolt över hur madrid spelar nu, och RIKTIGT skönt att barca tappar poäng.. HALA MADRID!

PS: Har en känsla att det här blir vårat år, CL och Ligan vinner vi!

Skriv en kommentar