Jose Mourinho: "Jag valde att lämna Real Madrid - inte klubben"

The Special One avslöjade att det var han som fattade beslutet att lämna Real Madrid, och inte klubben.

Den tidigare Real Madrid tränaren Jose Mourinho pratade med The Guardian om sin avgång från klubben.

Den portugisiska taktikern lämnade Los Blancos efter en titellös säsong i Spanien, men han betonade att han valde att lämna Santiago Bernabeu - inte klubben.

"Jag lämnade Real Madrid eftersom jag ville, inte för att de vill att jag skulle lämna" sade Mourinho till den engelska tidningen.

"Det fanns andra klubbar i andra länder där det hade varit lättare att gå till. Om jag var här (i Chelsea) för finansiella skäl skulle jag inte tjäna mycket mindre än vad jag tjänade i Real Madrid, där det återstod tre år av mitt kontrakt".

Skriv en kommentar