Alvaro Morata: "Jose Mourinho är en av de bästa tränarna i världen"

Castilla produkten har förnekat rapporter som påstår att Jose Mourinho har en dålig relation med några av truppens bästa spelare och hävdade att bossen har en bra relation med alla inom klubben.

Real Madrid anfallaren Alvaro Morata har försvarat Jose Mourinho och hyllat honom som "den bästa tränaren i världen".

Rapporter hävdade tidigare i säsongen att Los Blancos tränare hamnade i konflikt med ett antal spelare, inklusive Sergio Ramos och Iker Casillas.

Den unga anfallaren har dock förnekat dessa påståenden, och sade att den portugisiska tränaren är den bästa på sitt arbete.

"Jose Mourinho är den typ av tränare som är nära sina spelare och behandlar de yngsta medlemmarna av laget jättebra" sa Morata i en presskonferens, skriver Goal. "Han är en den bästa tränarna i världen".

Spanjoren gjorde mål i Los Blancos senaste match - 2-0 vinsten mot Rayo Vallecano - och han hoppas att han kommer att få mer speltid i deras nästa spel mot Deportivo La Coruña.

"Jag kände mig rätt så bekväm då, så vi får se om jag får chansen att spela några fler minuter denna gång. När jag stiger in på planen ger jag 100 procent".

"Det kommer att vara en tuff match. Mot Real Madrid gör alla sitt bästa och speciellt om en klubb har en ny tränare, som de har".

Skriv en kommentar