Arsene Wenger: "Ronaldo eller Iniesta förtjänade Ballon d'Or mer än Messi"

 
Wenger tycker att Lionel Messi är den bästa spelaren, men anser inte att han borde ha vunnit Ballon d'Or i år.
 
Arsenals tränare Arsene Wenger har avslöjat att Lionel Messi inte skulle ha fått hans röst i Ballon d'Or, och betonade att Barcelona lagkamraten Andres Iniesta eller Real Madrid stjärnan Cristiano Ronaldo borde ha vunnit utmärkelsen.
 
Den argentinska stjärnan vann priset för fjärde året i rad i januari och fick 41,6 procent av rösterna, medan kandidaterna Ronaldo och Iniesta fick 23,68 respektive 10,91 procent.
 
Wenger, som tycker att argentinaren är den bästa spelaren som han har någonsin sett, tycker dock inte att anfallaren borde ha fått priset denna gång.

Den 63-årige tränaren betonade att det faktum att Blagurana spelaren inte vann något borde ha räknats emot honom, samtidigt som han sade att han är "ett fan av kollektiv sport" och skulle därför ha röstat på Iniesta eller en av Real Madrid stjärnorna.
 
När han fick frågan om Messi förtjänade Ballon d'Or av Arsenals officiella hemsida, svarade han: "Nej, inte detta år".
 
"För mig är Messi definitivt den bästa spelaren som jag har sett, men jag tror att detta år har han belönats av det han åstadkom individuellt snarare än det han vann för sitt lag".
 
"Jag är mer ett fan av kollektiv sport, så jag känner att spelare som Casillas, Ronaldo - som vann mästerskapet (La Liga) - och speciellt Iniesta förtjänade det mer".

Skriv en kommentar