Cristiano Ronaldo: "Jag njöt av min fotboll mest i Manchester United"

 
Inför onsdagens åttondelsfinal mot Manchester United har Los Blancos stjärnan upprepat sin djupa tillgivenhet för sin gamla klubb.
 
Cristiano Ronaldo har beskrivit sin tid i Manchester United som en "dröm", men har också varnat sina förra kollegor att han vill göra Real Madrid europeiska mästare för tionde gången i deras historia.
 
Den portugisiska stjärnan kommer att möta sitt förra lag på onsdag i Champions Leagues åttondelsfinal, och han har inget annat än goda minnen av sina sex år i Old Trafford.
 
"Ja, i Manchester hade jag en jättebra tid" sa Cristiano Ronaldo till den engelska tidningen The Sun.

"Jag vann allt där. Det var en fantastisk del av mitt liv. Och kanske var det då jag njöt av min fotboll som allra mest eftersom jag var så ung".
 
"Att spela för Manchester United - en av de största klubbarna i världen - som 18 år var en dröm! Att spela tillsammans med alla spelare som man tidigare hade bara sett på tv kan ha gjort så att jag känner att jag njöt mest av min fotboll där".
 
"Jag säger inte att jag inte njuter av den här i Madrid, för det gör jag. Men jag är äldre nu och mognare. Jag är ingen drömmare längre, som jag var när jag var yngre. Jag är 28 nu, jag är i medelåldern!".
 
Sedan pratade han om Champions League, och sade: "Champions League är mycket speciell i Madrid eftersom vi vill vinna den tionde europeiska titeln".
 
"För mig är det en höjdpunkt. Det finns så många minnesvärda matcher som finns kvar i spelarnas och fansens minnen. Och jag vill göra mitt bidrag, jag vill lämna mitt märke".

Skriv en kommentar