Cristiano Ronaldo: "Jag tror inte att det finns dopning i fotboll"

 
Den portugisiska stjärnan tror inte att fotboll har problem med droger, och insisterade på att han inte är i konflikt med Jose Mourinho.
 
Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo är säker på att det inte existerar någon dopning i fotboll, eftersom han känner att det inte skulle göra någon skillnad i denna sport.
 
Den förra Real Sociedad presidenten, Inaki Badiola, hävdade tidigare i veckan att den baskiska klubben köpte förbjudna substanser under en sexårsperiod mellan 2001 och 2007.
 
Klubben har dock förnekat dessa anklagelser, och Ronaldo känner också att det inte finns plats för dopning i fotboll.
 
"Det är en mycket känslig situation, men jag tror inte att det finns dopning i fotboll" sa Cristiano Ronaldo till AS.
 
"Det är en kollektiv sport och jag tror inte att det är nödvändigt med dopning för att förbättra sina prestationer. Men jag kan inte svära på att ingen har gjort det".
 
"Är fotboll en ren sport? Ja, 100 procent. Jag tror inte att dessa saker existerar".
 
Målgöraren hade en het diskussion med tränaren Jose Mourinho efter matchen mot Valencia, men Ronaldo har insisterat på att hans relation med bossen är bra.
 
"Dessa saker är personliga. Allt är bra. Det som händer i omklädningsrummet bör stanna i omklädningsrummet".

Skriv en kommentar