Kaká: "Jag blir psykiskt starkare hela tiden"

Efter att ha visat sin talang i söndagens La Liga match mot Vallecano, har den 30-årige mittfältaren sagt att han stegvis känner sig starkare.

Kaká var en av Real Madrids bästa spelare i matchen mot Rayo Vallecano. Han spelade ett fint spel, hämtade bollen från Diego Lopez område och sprang hela vägen till Vallecanos område.

Brasilianaren var smidig både fysiskt med bollen i hans fötter och psykiskt när det var dags att ta bollen. Men han imponerade också med det hårda arbete som han lade ner för att återvinna bollen och försvara. Han såg helt enkelt ut som en spelare som ville engagera sig i matchen, tävla i spelet och vara en del av varje steg som laget tog.

"Jag känner mig lättare. Jag kan göra saker på planen som inte fungerade för mig tidigare. Jag gör det jag måste göra" sa Kaká till Marca.

"Det är ingen lätt tid för mig, men jag blir psykiskt starkare hela tiden. Jag vill göra bra ifrån mig här. Jag sade att jag var redo att hitta en lösning för mig och för klubben, men i slutändan kom vi inte överens om något".

Kommentarer

Anonym

2013-02-19 - 13:18:16
till blogg ägaren vart kan man köpa ronaldos bok och är den på svenska ?????
Svar: Nej, den är inte på svenska. Just nu finns den bara på spanska (och förmodligen portugisiska), det finns alltså inte ens en på engelska än.
Real Madriid CF Admin

Anonym

2013-02-19 - 14:56:55
Det var kul att se Kakà på planen. Jag hoppas att det lossnar nu. Kanske kan han vara kvar och ta revansch om Mourinho lämnar i sommar.

Skriv en kommentar