Pepe Reina: "Om Real Madrid signerar Bale kommer jag att bli överlycklig"

Liverpool målvakten skämtade att han har fått nog av Bale som skapar problem för Reina, och därför vill han att walesaren flyttar till Los Blancos.

Pepe Reina har skämtat att han skulle vilja se Gareth Bale flytta till Real Madrid, så att han inte behöver möta Tottenham yttern igen.

De regerande ligamästarna har länge varit intresserade av den walesiska spelaren, och i december avslöjade Goal att London klubben kan tänka sig att sälja stjärnan i sommar.

Reina tror att Bale är jämförbar med Liverpool spelaren Luis Suarez, som har också kopplats med en flytt till Spanien, men målvakten tror inte att hans lagkamrat kommer att lämna Anfield.

"Om Real Madrid signerar Bale kommer jag att bli överlycklig. Han skapar många problem för mig!" sa Reina till Marca.

"Jag kan inte se Luis Suarez spela i La Liga. Jag tror att han kommer att stanna i Liverpool. Han är en bra spelare, liksom Bale och några andra i Premier League.

Skotträddaren stöttade också Real Madrid att slå Manchester United i deras Champions League åttondelsfinal som kommer att äga rum om två veckor.

"Jag vill att Real vinner Champions League rundan mot United. Det är ett spanskt lag och jag har många vänner där".

Kommentarer

Anonym

2013-02-19 - 14:59:30
Intressant, men vem ska han peta?

HALAL MADRID

2013-02-19 - 15:57:54
morata
ronaldo özil di maria
bale alosno khedira
coentrao/marcelo pepe s.ramos
casillas

HALAL MADRID

2013-02-19 - 16:05:46
jag tycker att det ska se ut så här

ronaldo özil di maria
coentrao alosno khedira
marcelo pepe varane s.ramos
casillas
detär bra för att varken benzema elr higuain ee bra nu men antiken ee det ronaldo där uppe elr özil elr di maria ps. di maria passar bra där men sen vid hödra kanten så blir det bara bäst om nu t.ex marcelo går upp så bli varane ensam mittback och pepe tar marcelos plats SÅ LÄNGE så kan mou bilda riktigt mkt spel

Anonym

2013-02-19 - 16:53:37
Intressant.
Kanske fungerar på FIFA men i verkligheten tror jag att vi skulle läcka som Titanic med en sådan uppställning och taktik. Balansen är A och O i ett lag. Kanske Bale på bekostnad av Di Marias startplats...

HALAL MADRID

2013-02-19 - 19:22:59
haha nee eftersom higuain och benzema har varit sjukt dåliga så måste de spela så de har inge5t val+ spelar inte så i fifa -.-

Skriv en kommentar