Raphaël Varane: "Real Madrid kan slå vilket lag som helst"

Los Blancos underbarn känner att hans lag kan vinna mot vilket lag som helst om de fortsätter att spela lika bra som de gjorde mot Barcelona i tisdags.

Real Madrid försvararen Raphaël Varane tror att hans lag kan slå alla om de spelar så som de gjorde i deras 3-1 bortavinst mot Barcelona i Copa del Rey.

De spanska mästarna förseglade en plats i finalen av tävlingen genom att slå Blaugrana, och den franska tonåringen är nöjd med sitt lags prestation.

"Vi är lyckliga och när vi spelar sådär, som ett lag, vet vi att vi kan vinna" sa Varane till Real Madrids officiella hemsida.

"Nu måste vi gå vidare och tänka på finalen och våra nästa matcher. Barcelona är ett svårt lag att försvara mot eftersom de har så snabba spelare, så vi spelade tätt tillsammans och försökte att inte lämna något utrymme".

Den 19-årige talangen har fått en hel del beröm för sina prestationer i de två senaste El Clasico matcherna, och han anser att spela i matcher med högt tryck gynnar hans karriär.

"Jag försöker att utveckla och lära mig, det är bra för min karriär. Jag är redo att spela och hjälpa laget, det är därför jag är här".

Skriv en kommentar