Raphaël Varane till Zidane: "Jag är upptagen, kan du ringa lite senare?"

 
För några månader sedan berättade Varane för en fransk tidning om första gången legenden Zinedine Zidane ringde honom för att signera honom till Real Madrid.
 
Enligt Varane, en dag i juni år 2011, när han bodde i sin mammas hus i Hellemmes nära Lille, ringde hans telefon runt sju tiden. Efter sina 23 lovande ligamatcher med Lens var det många lag som ringde och visade sitt intresse för honom.
 
Varane hade redan hört om Manchester United, Paris Saint-Germain, Olympique Lyon, Arsenal och Borussia Dortmund, men detta samtal var viktigt eftersom det var ingen annan än Zidane på linjen.
 
"Det är jag, det är inget skämt, det är verkligen jag" sa Zidane flera gånger, och efter ett tag kände Varane igen rösten. Han blev erbjuden en chans att signera för Real Madrid.
 
"Jag insåg inte att det faktiskt var han, jag visste inte vad jag skulle säga. Så jag sade till honom på ett hövligt sätt att jag var upptagen med att studera till mina prov, och frågade om han kunde ringa lite senare. När jag lade på gick jag till min äldre bror och berättade om det. Han sade till mig att jag var galen när jag lade på" sade Varane till L'Equipe.

Kommentarer

Anonym

2013-02-01 - 16:53:19
Hahahah galet, tänk dig om din lillebror skulle komma in i ditt rum och sa att han precis avslutade ett telefonsamtal med Zidane

Skriv en kommentar