Antonio Adan: "Jag är säker på att tränaren tror på mig"

 
Antonio Adan kommer förmodligen att stå framför målet de kommande matcherna, och skotträddaren är säker på att hans tränare litar på honom.
 
Såvida inte Real Madrid bestämmer sig för att signera en annan målvakt kommer Antonio Adan att vakta målet tills Iker Casillas återhämtar sig från sin skada. I princip kommer akademispelaren att starta mot Getafe, och han är redo för utmaningen.
 
"Om jag får chansen att spela, är jag redo för det" sa Adan efter den oavgjorda matchen mot Valencia, skriver Marca.
 
Han ville inte skygga utmaningen för en minut, utan långt ifrån det. Adan är inte avskräckt alls, men han är medveten om att han kommer att ersätta den bästa målvakten i världen.
 
"Det hände mig för 15 dagar sedan på grund av en utvisning, och nu har det hänt igen på grund av en skada. Det är dock inte samma sak. Det var olyckligt eftersom domaren hade redan blåst i visselpipan och en lagkamrat skadades, men sådan är fotboll. Man måste se framåt".
 
Han försvarade också Los Blancos mål, och sade: "Det är sant att det inte var en lätt match, men sedan har vi kvalitetsmotståndare framför oss. Jag är dock säker på att tränaren tror på mig, eftersom jag gör det, och jag tror att jag kan göra ett bra jobb.".
 
Innan det bekräftades att Casillas hade brutit sin vänstra hand förutspådde Adan en potentiell allvarlig skada: "Han skadade sin hand, vilket alltid är dåligt för en målvakt".
 
 
 

Skriv en kommentar