Cristiano Ronaldo: "Jag vill fullfölja mitt kontrakt i Real Madrid"

 
Den portugisiska stjärnan har lovat att han inte tänker på en flytt från Real Madrid just nu, och passade även på att försvara tränaren Jose Mourinho.
 
Cristiano Ronaldo har insisterat på att han vill fullfölja sitt kontrakt med Real Madrid mitt bland rykten om att Paris Saint-Germain är intresserade av att signera den portugisiska spelaren.
 
Den 27-årige målgöraren, som anlände till Santiago Bernabeu från Manchester United sommaren 2009, har ett kontrakt med Los Blancos till juni 2015, och han säger att han inte har någon avsikt av att lämna de spanska mästarna just nu.
 
"Jag vill fullfölja mitt kontrakt i Real Madrid: Jag är väldigt tydlig angående detta. Efter det, nå, jag vet inte vad som kommer att hända i framtiden" sa Ronaldo till Fifas officiella hemsida.
 
"Är jag lycklig? Ärligt talat, ja. Jag gör något som jag gillar, något jag njuter av. Jag vet hur lyckligt lottad jag är".
 
Sedan fortsatte målgöraren med att försvara tränaren Jose Mourinho, och betonade att den förra Inter tränaren förtjänar mer beröm.
 
"Folk protesterar och man måste respektera det, jag tycker dock att de borde vara mer tålmodiga med honom [Mourinho]. För mig är det klart att Mourinho vill alltid det bästa för klubben och han kommer att kämpa till döden för att försvara den".
 
"Alla vi som jobbar tillsammans med honom vet det, men man måste fortfarande visa respekt för fansens åsikter. Enligt min åsikt är han den bästa tränaren i världen, han har mycket erfarenhet och han vann allting som finns att vinna".
 
Liksom Mourinho har Ronaldo blivit omgiven av kontroverser under de senaste åren, men anfallaren har lärt sig att leva med det.
 
"Jag vet inte varför jag omgivs av kontroverser. Jag kan inte svara på denna fråga med total säkerhet eftersom det är något som jag har frågat mig själv om också. Folk som känner mig, och dem som har spelat med mig, vet vilken typ av kille jag är".
 
"De som inte känner mig kan säga och tycka vad de vill. Jag kan respektera de som kritiserar mig eftersom jag vet att de har fel uppfattning om mig. Man bara måste lära sig att leva med det eftersom kritik är en del av livet för varje fotbollsspelare, för alla i själva verket".

Kommentarer

Los blancos

2013-01-14 - 16:47:34
Fan vad skönt :)!!!

Anonym

2013-01-14 - 23:15:27
DETTA E UNDERBAAAAAAAAAAAAAAAAART !!!!!!!!!

Skriv en kommentar