Dani Alves: "Jag kan inte förstå hur Cristiano inte fick något gult kort"

 
Barcelonas högerback påstår att domaren inte ville varna Cristiano Ronaldo i gårdagens match eftersom han fruktade att se honom avstängd.
 
Barcelonas försvarare Daniel Alves har hävdat att Cristiano Ronaldo inte fick något gult kort av domaren under onsdagens El Clasico eftersom domarna var oroliga över att förstöra skådespelet.
 
De två rivalerna mötte varande på Santiago Bernabeu för att spela den första etappen av Copa del Reys semifinal, som resulterade till ett 1-1 resultat, men den brasilianska försvararen tror att folkets önskan att se en individuell kamp mellan portugisen och Lionel Messi påverkade domarna.
 
"Vi vet redan hur han fungerar och hur han spelar. Det finns inget att göra åt saken. Folk pratar och förnekar saker och ting, men jag kan fortfarande inte förstå hur Cristiano inte fick något gult kort" sa Alves till reportrar, skriver Goal.
 
"Om det hade varit jag hade jag fått ett rött kort. Men om han missade den andra matchen finns det ingen Clasico, och det intresserar inte folk eftersom det inte skulle vara någon kamp med Messi".
 
"Jag säger vad jag tycker eftersom jag inte är skyldig någon någonting".

Kommentarer

Los blancos

2013-01-31 - 18:00:07
Haha alves du klagar på alla och allt din dumma idiot.

HALAL MADRID

2013-01-31 - 18:03:18
OCH DET SKULLE INTE BLI STRAFF NÄR DU RÖRDE BOLLEN MED
HANDEN ???????? -.-

SR4

2013-01-31 - 18:09:27
http://www7.pic-upload.de/30.01.13/8diuqa3w5ts.gif
Alves försöker skjuta på CRs hand så att han får gult kort och missar nästa match

Los Blancoooos

2013-01-31 - 19:39:57
lilla mongo, jag tror nog att domaren kan avgöra vem som ska få gult kort eller inte.... Gå hem till mamma och klaga lite där, ingen bryr sig om dig ditt fucktaaaard.

Kung

2013-01-31 - 20:35:34
Jävla apa

CC

2013-01-31 - 20:40:16
Om en Real spelare hade sagt detta, så hade han varit avstängd nästa match!!

realmadridfan

2013-01-31 - 21:26:12
Helt otroligt att Alves går och säger sånt där! Iställe skulle han ta och se sej i spegeln o fråga varför han int fick kort!! De ända den skiten kan e att filma, sku kanske ta o satsa på en filmkarriär iställe för fotboll, han klarar filmandet o skit spelet så mycket bättre än att spela fair play!!!

Mesut Özil

2013-02-01 - 17:44:09
Han är så sjukt smutsig, jävla äckel Alves. Varför säger du inte varför han skulle fått ett gult kort då idiot?

Nej juste, för att du inte har något argument..

Ronaldo du är bäst

2013-12-19 - 21:25:34
Du är bäst Ronaldo min bästa spelare

Ronaldo du är bäst

2013-12-19 - 21:26:12
Du är bäst

Skriv en kommentar