Diego Lopez: "Det är en dröm att återvända hem"

Den förra Los Blancos spelaren är lycklig över att ha återvänt till "sitt hem" efter sin transfer från Sevilla.
 
Real Madrids nya signering Diego Lopez kan inte dölja sin glädje efter att flytten till den spanska huvudstadsklubben blev officiell.

Den 31-årige målvakten signerade för marängerna efter nyheterna om att Iker Casillas kommer att vara borta i upp till tolv veckor på grund av en handskada.
 
Lopez spenderade sex år i Valdebebas som en akademispelare och efter några år med Villarreal och Sevilla har han nu återvänt till Los Blancos.
 
"Det är en dröm att återvända hem" sa Lopez till EFE. "Idag gick affären igenom jätte snabbt och jag är jätteglad över att återvända till platsen som jag ser som mitt hem".
 
"För en Madridista som mig själv är en flytt till Real Madrid det bästa som kan hända mig i min karriär. Jag ser fram emot att starta denna stora, nya utmaning".

Kommentarer

Touchen

2013-01-26 - 14:42:34
Jag tycker detta är dåligt då detta nog är Adans enda chans att visa vad han går går för och om han ens i närheten av att ersätta Casillas då det är dags att ta farväl av en legend.

Dock förstår jag förstärkningen pga dessa matcher som kommer att komma under de 2 närmaste månaderna.

Vad säger ni?

Anonym

2013-01-26 - 14:47:53
Nej det är skiiiiit bra men hoppas att han är duktig för att Adan är inte duktig så det är bra.

Los blancos

2013-01-26 - 14:48:38
Kommer han kunna vara med mot Getafe?
Svar: Förmodligen. Han är inkallad.
Real Madriid CF Admin

Madridista

2013-01-26 - 14:48:58
Du som äger bloggen vad tycker du om Diego Lopez ?

Svar: Med tanke på att Casillas kommer att vara borta i flera veckor samt att Adan inte har tillräckligt med erfarenheten, kan Diego Lopez vara en bra signering för Real Madrid.
Real Madriid CF Admin

Raul

2013-01-26 - 16:29:53
asså detta var ju det bästa för tillfället och låta adan få chansen? nej skulle inte tro det han har inte kapacitet för stora matcher och vi har sätt att han oftast gör enkla misstag. Diego lopez kontrakt löper ut 2017 förmodligen på grund av att han inte har så höga krav som lön o spel tid etc..
:thumbup:

Touchen

2013-01-26 - 17:12:26
Att få se Adan spela 2-3 matcher / år är svårt att avgöra hans kapacitet. Men spelar man för Madrid känns det som att det ska räcka och uppnår man inte målen som sätts så är det dags för en ny. Jag har personligen en god uppfattning av Adan, men som ni säger görs en del misstag vilket kostar.

Tavlan mot Valencia i veckan chockade mig..

C

2013-01-26 - 18:27:55
Välkommen hem!

Anonym

2013-01-26 - 20:37:42
var han en startspelare för sevilla ??

cr7

2013-01-26 - 22:16:32
kommer han att få spela i champions league?

Reali

2013-01-27 - 14:04:32
Han var en startspelare för sevilla, och har många gånger haft 3e målvakt i spanien före victor valdes !;)

Skriv en kommentar