Florentino Perez förnekar rykten om att Real Madrid spelarna har startat en "Mourinho revolt"

 
Los Blancos president ledde en presskonferens för att insistera på att det inte finns någon sanning i rapporterna som hävdar att truppen krävde att deras tränare avgår i sommar.
 
Real Madrids president Florentino Perez har insisterat på att det inte finns några problem mellan Los Blancos truppen och tränaren Jose Mourinho.
 
Marca, en tidning med nära anknytning till klubben påstod att truppen, ledd av Iker Casillas och Sergio Ramos, sade till presidenten att välja mellan portugisen och spelarna under ett möte i tisdags.
 
"Jag bryter min regel om att inte prata med pressen om klubbens dag-för-dag verksamhet på grund av allvarliga anklagelser som publicerades av Marca" sa Perez i en presskonferens, skriver Goal.
 
"Jag är inte här för att prata om Iker, utan endast för att förneka informationen som kom ut i morse (igår). Jag har inte pratat med Mourinho, utan jag kom hit av mig själv. De kan inte spela med en institution som Real Madrid".
 
"Det är helt felaktigt att kaptenerna sade något negativt om tränaren. Inget ultimatum utfärdades av Casillas eller Ramos. Nivån på kaptenernas ansvar är oförenligt med den här informationen".
 
"Information som publicerades idag (torsdag) är en lögn och det är ett allvarligt angrepp mot klubben. Jag har stor respekt för pressen och jag lyssnar alltid på kritik, vare sig jag tycker att det är rättvist eller inte".
 
"Men det finns gränser som måste respekteras. Detta är en allvarlig fråga. Det är inte ett typiskt dagligt rykte, som vem vi ska signera eller vem vi ska sälja, utan det handlar om etik".
 
Iker Casillas och Sergio Ramos släppte ett gemensamt uttalande efter presskonferensen på Madrids hemsida, som löd: "De två kaptenerna i Real Madrid vill meddela följande: Mötet som hölls på tisdagen med presidenten och vicepresidenten hade aldrig några ultimatum från oss angående karaktären av vår tränare".
 
"Som kaptener för personalen och medlemmarna av en utmärkt grupp av människor och yrkesverksamma, avvisar vi kategoriskt användning av våra namn och resten av vår trupp till stöd för uppgifter som är helt felaktiga".

"Vi vill visa vårt stöd för karaktären av vår tränare, Jose Mourinho, som vi är skyldiga den största respekten".

"Slutligen vill vi förmedla till Real Madrids medlemmar och fans vår oföränderliga övertygelse om att endast genom enhetlighet från alla i Real Madrid kommer vi att övervinna alla utmaningar som vi står inför varje säsong".

Skriv en kommentar