Gonzalo Higuain: "Jag har väntat jätte länge på att spela igen"

 
Den 25-årige målgöraren återvände till fotbollen mot Real Sociedad efter att ha varit borta i två månader, och han ser fram emot att delta i resten av kampanjen 12/13.
 
Gonzalo Higuain var jätteglad över att återvända till fotbollen i Real Madrids 4-3 vinst mot Real Sociedad, efter att ha spenderat de två tidigare månaderna utanför planen på grund av en skada.
 
Argentinaren hade inte spelat för marängerna sedan hans lags 2-2 match mot Borussia Dortmund i november, men han återvände till planen i gårdagens ligavinst.
 
"Jag är lycklig eftersom vi vann en tuff match och eftersom jag är tillbaka. Jag har väntat jätte länge på detta och jag har haft många dagar av hårt arbete" sa Higuain till Real Madrids officiella hemsida.
 
"Men jag har återfått min goda form och jag mår bra. Jag hoppade in när vi var en man mindre och det fanns högre krav på mig".
 
Sedan diskuterade han Los Blancos ambitioner för resten av säsongen, och betonade att de måste fortsätta sträva efter titlar.
 
"Vi måste spela vår bästa fotboll i resten av säsongen samt spela för alla titlar ända till slutet. Vi måste fortsätta vinna matcher för att återfå vårt förtroende för resten av kampanjen. Vi har gjort bra ifrån oss och vi måste fortsätta såhär".

Skriv en kommentar