Mesut Özil: "Det bästa ögonblicket är när man vinner troféer med klubben"

 
Den tyska playmakern har goda minnen om sin debut för Santiago Bernabeu klubben, men betonade att inget slår känslan av att vinna titlar.
 
Mesut Özil är fast besluten att vinna fler titlar med Real Madrid eftersom han tycker att det inte finns något som slår känslan av att lyfta en trofé.
 
Den tyska mittfältaren har vunnit en La Liga titel, en Copa del Rey trofé samt en Supercopa titel sedan han flyttade till klubben från Werder Bremen sommaren 2010, och han har betonat att han aldrig kommer att glömma sina framgångar med Los Blancos.
 
"Först av allt är jag jätte tacksam över att ha kunnat spela för en sådan stor klubb. Min första match för Real Madrid var jättespeciell för mig" sa Özil till Bwin.
 
"Men det bästa ögonblicket är när man vinner troféer med klubben. Som till exempel finalen mot Barcelona, när vi slog dem i Supercopa, eller när vi vann La Liga. Dessa stannar i minnet för evigt".
 
"Mitt mål är att alltid göra mitt bästa på planen. Jag njuter av att spela fotboll. Jag njuter av att vara på planen och ha bollen".

Skriv en kommentar