Mesut Özil: "Jag skulle vilja avsluta min karriär i Real Madrid"

 
Den tyska playmakern pratade om sin glädje med sitt liv i den spanska huvudstadsklubben, och sade att marängernas tränare Jose Mourinho är den bästa i världen.
 
Real Madrids stjärna Mesut Özil har hävdat att han skulle vara glad över att avsluta sin fotbollskarriär i Los Blancos.
 
De spanska giganterna har haft en svår start på säsongen 2012/2013, en kampanj där Mourinho har fått ta emot en hel del kritik från fansen och vissa delar av pressen.
 
Den tyska mittfältaren är dock mycket nöjd med livet i Santiago Bernabeu, som han flyttade till från Werder Bremen år 2010.
 
"Madrid är en fantastisk stad. Jag är verkligen lycklig här" sa Özil till Bild. "Jag vet att klubben har ett stort förtroende för mig och jag har många vänner här, som Sergio Ramos och Benzema. Jag vill spela här i många år till. Jag skulle vilja avsluta min karriär i Real Madrid".

Sedan pratade han om den påstådda konflikten mellan The Special One och hans landsman Cristiano Ronaldo.
 
"Mourinho är den bästa tränaren i världen. Median har ingen aning om vad som händer. Saker och ting brukar oftast överdrivas. Vi har det bra i omklädningsrummet. Det enda jag bryr mig om är att vi respekterar varandra, och det gör vi också".
 
"Efter tre år i Real Madrid är jag mer mogen, mer konsekvent och jag har förtjänat min plats i startelvan trots att många inte trodde på att jag skulle klara det. Jag är stolt över mig själv".
 
Till sist pratade han om sin tränare, som har kritiserats av både supportrarna och median under de senaste veckorna.
 
"Mourinho vet vad jag är kapabel av och vi pratar jättemycket. Han brukar ge mig instruktioner på spanska. Om jag inte förstår förklarar han igen på engelska och om jag fortfarande inte förstår, förklarar hans assistent på tyska".
 
"Jag litar på Mourinho och jag vill återgälda honom genom att spela bra. Jag har alltid velat träna med Mourinho, till och med innan jag kom till Real Madrid".
 
"Jag måste skapa fler målchanser och göra tio mål för Real Madrid. Jag vet att jag kan göra det för jag var ju en toppmålgörare med landslaget år 2012".

Kommentarer

Mesut Özil

2013-01-21 - 23:16:44
Insatsen av Özil igår var helt magisk, likaså Di Maria. Helt fantastiskt att se killarna lira så sjukt bra och det skulle glädja mig så sjukt mycket om dem lirar kvar i Real hela sin karriär!

Mr.Higuain

2013-01-22 - 15:37:57
Kung!

Skriv en kommentar