Ronaldo säger till Mourinho: "Jag gjorde mitt bästa för din skull - du har ingen rätt att kritisera mig"

 
Real Madrid tränaren påstods ha hamnat i en konflikt med anfallaren efter matchen mot Valencia, och Marca har nu förklarat hela händelsen.
 
På tisdagsnatten, ögonblick efter Real Madrids föga övertygande vinst mot Valencia i Copa del Reys kvartsfinal, omfamnade spelarna varandra för det faktum att halva jobbet hade gjorts.
 
Jose Mourinho däremot väntade på sitt lag i omklädningsrummet, som han vanligtvis gör. Marca rapporterade att den portugisiska tränaren gratulerade sina spelare, klappade var och en utav dem på baksidan, men när Ronaldo kom sade taktikern till honom: "Du försvann i de 15 sista minuterna, Cris. Joao Pereira gjorde underverk på högerkanten".
 
Ronaldo såg på sin tränare i misstro och kunde inte tro på det han fick höra, men Mourinho lämnade det inte där, utan inkluderade att "du vet hur viktigt ett mål kan vara i dessa cupmatcher. Du måste jobba ända fram till slutet".
 
The Special One kritiserade också anfallaren för att ha tagit ett snabbt inkast, med endast en minut kvar på klockan, vilket gjorde det möjligt för Valencia att återfå innehavet och slå Real på kontringen.
 
Då svarade den missnöjda spelaren framför alla spelare: "Jag gjorde mitt bästa för din skull. Du har ingen rätt att kritisera mig". Han pratade högre än normalt, men inte aggressivt, för att visa sitt obehag med tränarens ord.
 
Florentino Perez hade ännu inte klivit in i omklädningsrummet vid denna tidpunkt, men informerades om händelsen kort därefter av en av personalen som hade bevittnat konflikten. Detta var dock allt. Mourinho förlät Ronaldo eftersom han vet att "ingen kräver mer av sig själv än Cristiano". För honom var det som ett skämt.

Skriv en kommentar