Perez: "Carvajal är ett exempel på att drömmar kan gå i uppfyllelse"

Spanjoren lämnade Real Madrid för ett år sedan, men har nu återvänt till klubben och blivit hyllad av Florentino Perez.

Real Madrids president Florentino Perez anser att Dani Carvajal var den bästa högerbacken i Bundesligan förra säsongen.

Den spanska spelaren lämnade Santiago Bernabeu för Tyskland förra säsongen, då Leverkusen betalade 5 miljoner euro för försvararen.

Madrid inkluderade dock en återköpsklausul i avtalet, och de drog nytta av det under sommarens transfermarknad för att signera tillbaka spelaren för 6,5 miljoner euro.

"Du kommer att vara ett exempel på att drömmar kan gå i uppfyllelse för många akademispelare" sade Perez, rapporterar Goal.

"Du påbörjar ett nytt kapitel i din karriär under tränaren Ancelotti och du kommer även hit som en EM U21 mästare".

"Du har förtjänat rätten att vara här och vet mer än någon annan vad det betyder att försvara detta emblem. Det är en stor ansvarighet, men också något underbart med tanke på vad det står för. Välkommen hem".

För Carvajals del var även han glad över att ha återvänt till sin pojkklubb endast 12 månader efter att ha lämnat den spanska huvudstadsklubben.

"Jag vill tacka för förtroendet som har visats för mig" sade Carvajal i sin officiella presentation i fredags. "Tack vare beslutet att lämna för ett år kan jag vara här med er nu".

"År 2002 tog jag på mig denna tröja och började kämpa för en dröm som har gått i uppfyllelse idag. Jag är den lyckligaste personen i världen. Jag kommer att ge mitt sista andetag för detta lag och denna klubb".

Skriv en kommentar