Alvaro Morata: "Jag kommer att stanna i Real Madrid nästa säsong"

Det fanns tvivel på anfallarens långsiktiga framtid med Real Madrid, men efter hans prestationer i Israel har han fått möjligheten att etablera sig.

Alvaro Morata har bekräftat att han kommer att stanna i Real Madrid efter ett telefonsamtal med presidenten Florentino Perez efter Spaniens vinst mot Italien i EM U21 finalen i fredags.

Den 20-årige anfallaren spelade endast 581 minuter under Jose Mourinho förra säsongen, vilket motsvarar totalt 15 matcher - och man har fruktat att målgöraren vill lämna Los Blancos.

Men efter att ha hjälpt La Rojita försvara sin EM trofé i Israel genom att avsluta som tävlingens toppmålgörare, säger Morata att han kommer att kämpa för sin plats i Santiago Bernabeu nästa säsong.

"Jag ringde presidenten och han sade till mig att jag kommer att stanna i Real Madrid nästa säsong. Han är mycket nöjd med mig" sade Morata till Cadena SER.

"Spanien åkte till Israel som en grupp, och därför blev vi mästare. Ja, jag är lycklig, men detta är en framgång för hela gruppen och alla är delaktiga i den".

Kommentarer

Madridista

2013-06-19 - 16:38:18
Fan vad skönt att du stannar

grodan

2013-06-20 - 08:42:55
Varför är det skönt? Benz,Higua,Suarez,Cavani alla är bättre.

Skriv en kommentar