Angel di Maria: "Jag är mycket tacksam till Mourinho"

Los Blancos yttern var ledsen över att se Mourinho lämna Santiago Bernabeu, och säger att hans framtid ligger i presidentens händer.

Angel di Maria säger att han känner sig ledsen över att Jose Mourinho har lämnat Real Madrid efter hans beslut att flytta till Chelsea.

Den 25-årige argentinaren, som spelade med Mourinho i tre säsonger i Santiago Bernabeu klubben, önskar portugisen det bästa i framtiden och tror att taktikern har haft en positiv betydelse i hans karriär.

"Det var mycket sorgligt när jag fick reda på att han kommer att lämna klubben" sade di Maria till Ole.

"När en tränare som honom lämnar en institution som denna, är det inte bra för någon. Han sökte sin lycka och framtid på annat håll, och jag hoppas att han kommer att ha det bra".

"Jag är mycket tacksam till Mourinho".

Mourinho må ha lämnat Los Blancos, men di Maria insisterar på att han är lycklig i Madrid och betonade att hans framtid ligger i presidentens - såväl som den kommande tränarens - händer.

"Beslutet huruvida jag kommer att förbli en Madrid spelare är mellan presidenten och den nya tränaren. De bestämmer om jag kommer att spela en roll nästa säsong".

"Jag är jätteglad i Madrid. Jag lever ett lugnt liv med min familj och mitt barn som föddes för en och en halv månad sedan. Jag skulle vilja stanna med mina lagkamrater".

Skriv en kommentar