Cavani: "Det är normalt att drömma om Real Madrid"

Den latinamerikanska anfallaren tror att alla drömmer om att spela för en av världens största klubbar, men insisterade på att han fortfarande är en Napoli spelare.

Edinson Cavani har betonat att han är lycklig i Napoli, men betonade att det är normalt att drömma om att spela för Real Madrid.

Den uruguayanska stjärnan har länge kopplats med en flytt från San Paolo i sommar, och tidigare under veckan medgav han att han skulle förverkliga en barndomsdröm om han signerar för Los Blancos.

Den 26-årige anfallaren gjorde 29 mål i 34 matcher förra säsongen, och blev därmed Serie A:s toppmålgörare, vilket hjälpte Napoli att ta andraplatsen i ligan.

"Är Napoli min framtid? Napoli är mitt idag" sade Cavani till Corriere del Mezzogiorno. "Ingen kan förutspå framtiden. Det enda jag kan säga är att jag är lycklig idag".

"När det gäller Real Madrid... barn drömmer, det är normalt. Alla gör det. Sedan är livet någon annan sak. Jag hittade Napoli och jag är stolt. Sedan är det trevligt att drömma, även när man växer upp".

Skriv en kommentar