Florentino Perez: "Cristiano Ronaldo kommer att pensionera sig i Real Madrid"

Klubbens president tror att stjärnans framtid ligger i Real Madrid, och insisterade på att klubben inte har fått några bud på Higuain.

Real Madrids president Florentino Perez är hoppfull om att Cristiano Ronaldo kommer att stanna i Santiago Bernabeu klubben till slutet av hans karriär.

Den 28-årige portugisen uttryckte att han känner sig olycklig med Los Blancos förra året, och sedan dess har han kopplats med en flytt tillbaka till Manchester United så väl som en flytt till Paris Saint-Germain.

Perez tror dock att målgörarens framtid ligger i Madrid, och sade till Punto Pelota: "Jag tror att Cristiano kommer att avsluta sin professionella karriär i Real Madrid. Och det är inte allt, jag kan meddela alla Madridistas att vi inom kort kommer att vinna La Decima med Cristiano".

"Jag vet inte om Madridistas är oroliga över Cristianos kontraktsförnyelse. Han har fortfarande ett kontrakt som löper ut inom två år".

Madrid presidenten diskuterade sedan Gonzalo Higuains framtid, efter att anfallaren nyligen sade att han vill lämna klubben.

"Ingen har sagt till mig att Higuain kommer att lämna. Klubben har aldrig lagt honom till försäljning. Vi har alltid sagt till honom att vi inte vill sälja".

"Han sade att han vill lämna, men det finns inga konkreta bud. Om han vill lämna måste de betala för hans klausul, men det finns inga bud än".

"Jag pratade nyligen med Juventus och Higuain diskuterades aldrig, så jag är lite överraskad. Man kan inte öppna samtal med en annan klubbs spelare utan tillåtelse".

Skriv en kommentar