Geoffrey Kondogbia: "Jag är glad över Real Madrid kopplingarna"

Sevilla mittfältaren är mycket glad över rapporter som kopplar honom med Real Madrid, men insisterar på att han fokuserar på att utvecklas som en spelare i Andalusien.

Sevillas stjärna, Geoffrey Kondogbia, säger att han är glad över att Real Madrid rapporteras vara intresserade av honom.

Den franska 20-åringen har kopplats med ett antal europeiska klubbar sedan hans flytt från Lens till Sevilla år 2012, och han medgav tidigare i år att en flytt till Los Blancos skulle uppfylla hans barndomsdröm.

"Jag är glad över Madrid kopplingarna, men jag håller mina fötter stadiga på marken och jag vet att jag måste förbättra mig jättemycket" sade Kondogbia i en presskonferens, rapporterar Goal.

"Liksom andra lag är Real Madrid ett bra lag, men jag är jätteglad i Sevilla. Vi får se vad som händer efter VM".

Mittfältaren passade även på att förneka rykten som påstår att hans vän Raphaël Varane, som själv spelar för Real Madrid, har försökt övertyga spelaren att flytta till La Liga giganterna.

"Jag pratar med Varane jättemycket, men inte om det. Vi är vänner. Han har inte försökt att övertyga mig".

Skriv en kommentar