Gonzalo Higuain: "Min tid i Real Madrid har närmat sig sitt slut"

Anfallaren, vars kontrakt med Los Blancos löper ut 2016, kan flytta till Italien i sommar efter att ha beslutat sig för att lämna Santiago Bernabeu.

Gonzalo Higuain säger att hans tid i Real Madrid har närmat sig sitt slut och bekräftade ett intresse av att flytta till Juventus.

Den argentinska anfallaren gjorde det första målet i Los Blancos 4-2 vinst mot Osasuna i lördags, vilket var Jose Mourinhos sista match för marängerna.

Och nu verkar det som att Higuain har tagit av sig den vita tröjan för sista gången, eftersom han avslöjade sin önskan att spela för någon annan klubb nästa säsong.

"Jag känner att min tid här har närmat sig sitt slut" sade Higuain till journalister efter matchen, rapporterar Goal.

"Juventus och andra lag är intresserade av mig. Juventus är en historisk klubb och många stora spelare har spelat där".

"Jag vill gå till ett ställe där jag kan visa vem jag verkligen är. Jag har fått flera erbjudanden och jag vill ha ett miljöombyte. Jag hoppas att Madrid gör det bästa för mig och för sig själva".

"Jag fick aldrig någonting här, utan jag har alltid fått kämpa mig till döds. Jag kom hit för 12 miljoner euro, men jag tror att jag kommer att säljas för en högre summa".

Skriv en kommentar