Iker Casillas: "Jag har fått lida på grund av spelbristen"

Den spanska målvakten medgav att han känner sig i underläge nu när han konkurrerar med Reina och Valdes för startplatsen i Spanien.

Iker Casillas tycker att han har har lidit av spelbristen under de senaste månaderna, och hävdade att Pepe Reina och Victor Valdes har en fördel i kampen om startplatsen i det spanska landslaget.

La Roja kaptenen spelade de 45 första minuterna för sitt landslag i 2-1 vinsten mot Haiti i lördags innan han ersattes av Liverpools Reina.

"Jag har stannat utanför (planen) i ungefär fyra månader" sade Casillas till journalister efter matchen, rapporterar Goal. "Efter en sådan lång tid utan spel var jag både glad och nervös".

"Jag ser mig själv kämpa för en startplats med en nackdel när jag konkurrerar med Pepe och Victor. Att inte ha fått spela på så länge sätter en buckla på en spelare som mig".

"Ibland är det bra att gå igenom det för att uppskatta det mer när man spelar".

Skriv en kommentar