Jose Mourinho: "Cristiano Ronaldo kan inte hantera kritik"

Tränaren har kritiserat den portugisiska stjärnans attityd, och lugnade ner rykten som påstår att han hamnade i en konflikt med Pepe.

Jose Mourinho har gått till attack mot Cristiano Ronaldo efter sin Real Madrid avgång, och sade att den 28-årige anfallaren inte kan hantera kritik.

Den portugisiska spelaren hamnade i en konflikt med sin tränare tidigare under säsongen efter Madrids 2-0 Copa del Rey vinst mot Valencia, och Mourinho har medgett att anfallaren inte kan ta emot negativa kommentarer.

"Ronaldo har haft tre fantastiska säsonger med mig. Vi hittade en taktisk plan som skulle få ut det bästa av honom så att han kunde göra många mål. Jag hade dock ett problem med honom" sade Mourinho till Punto Pelota.

"När jag kritiserade honom från en taktisk synvinkel, eftersom jag kände att han kunde fortfarande förbättra sig, accepterade han inte det jag hade att säga".

"Det kan vara på grund av att han tror att han redan vet allt och att tränaren inte kan hjälpa honom växa mer".

Sedan fortsatte Mourinho med att prata om Pepe, som tros ha hamnat i en konflikt med den portugisiska tränaren.

"Jag vet inte om Pepe svek mig eller inte. Alla ville att han skulle lämna Madrid, men ändå behöll jag honom" fortsatte Mourinho.

"Han skadade sig och Raphaël Varane gjorde ett bra jobb under hans frånvaro. Han förtjänade att spela och Pepe kunde inte anpassa sig till den nya situationen".

"Alla som tidigare kallade honom för en mördare, stöttar honom nu. Jag är glad att han får stöd nu. Det är bra för honom och Madrid behöver en spelare som honom".

Kommentarer

Anonym

2013-06-05 - 22:32:22
Han måste sluta snacka skit, lite respekt är klubben värd.

Skriv en kommentar