Luis Suarez: "Jag kommer att ge min själ under varje match för Real Madrid"

Liverpool anfallaren har ännu en gång kommenterat sin framtid i median och sade att han skulle göra sitt bästa för Real Madrid om han flyttade till Spanien.

Under tiden som spekulationer fortsätter att omge Luis Suarez framtid, har Liverpool mittfältaren ännu en gång hyllat Real Madrid.

Den uruguayanska spelaren, som för närvarande är i Brasilien för att spela Confederations Cup, har tidigare hävdat att han skulle gilla idén av att spela med Cristiano Ronaldo för Los Blancos, och nu har 26-åringen börjat diskutera kvaliteterna han tror att han kan erbjuda Madrid.

"Jag kommer att ge min själ varje gång jag jag går in på planen" avslöjade Suarez när han fick en fråga av El Pais om vad han kan ge ett lag som Madrid.

"Jag har gjort detta med Uruguay, Ajax och Liverpool, och jag döljer inget när jag avslutar en match".

"En spelare strävar alltid efter att spela på topp under sin karriär och Madrid är toppen för alla fotbollsspelare. Men vet du hur det är att spela för Liverpool?".

"Det stör mig att Liverpool inte är med i Champions League varje säsong. Jag led i Liverpool, men när jag tänker på vad det representerar att spela för denna klubb och kärleken som min dotter har för den - hon sjunger psalmen - står håren på nacken upp när jag spelar på Anfield".

Kommentarer

anonym

2013-06-17 - 10:22:12
Då antar jag att Morata lämnar. Ännu en Real talang som lämnar mycket bra där Zidane och Perez!

Reali

2013-06-17 - 12:21:29
Lägg ner nu, talang eller inte han håller inte Real nivå. Ska vi ha sämre spelare bara för att de har inskolats i Madrid? Sälj isåfall Ronaldo och ha Callejon på den kanten..

anonym

2013-06-17 - 13:07:33
Callejon är 26 och sämst. Morata är 20 och har spelat väldigt bra. Sen kan du inte jämföra Ronaldo med Callejon. Tråkigt att se stora köp hela tiden istället för att satsa på castilla akademin. Föresten stödjer du antagligen att sälja Jese för det finns ju bättre spelare än han.

PRO7

2013-06-17 - 13:23:02
akademi spelarna borde hellre lånas ut än att säljas. Man vet aldrig, de kanske utvecklas något enormt och sedan tar plats i startelvan.

Anonym

2013-06-17 - 14:12:24
du är efterbliven om du säger att vi borde behålla morata och spela med honom istället för att köpa in suarez..

Anonym

2013-06-17 - 14:24:03
Nej jag menar att om Real ska köpa suarez så ska man sälja benzema så morata får mer a lags spel sen sa han själv om det konmer en ny anfallare så han själv blir tredje valet igen så lämnar han. Darför tycker jag att real ej ska köpa en rasistisk vampyr.

experten

2013-06-17 - 20:38:57
E NI SJUKA I HUVUDET
Vi ska fan ha Suarez Higuain lämnar bara Benz o Morata kvar som anfallare
Vill Morata gå så varsågod men vi behöver 3 anfallare FÖR HELVETTE

Reali

2013-06-17 - 22:27:29
Låna som sagt tidigare hellre ut honom men Morata kommer nog aldrig blomstra något rejält. I hans ålder var benz ronaldo och pipita bland världens mest eftertraktade anfallare, madrid är inte en klubb för halvdana spelare skitsamma om du kommer ifrån akademin eller inte. Vill Morata säljas och inte lånas ut kan han dra ingen lär gråta

Skriv en kommentar