Real Madrid kommer att inkludera Denis Cheryshev i sitt bud på Isco

Real Madrid försöker stjäla Arsenals och Manchester Citys mittfältsmåltavla genom att erbjuda Malaga ett frestande bud.

Real Madrid kommer att lägga ett nytt bud på Malagas ytter Isco, rapporterar den spanska median.

Den 21-årige mittfältaren har avslöjat att han kommer att fatta ett beslut om sin framtid denna vecka, och han kommer att välja mellan Real Madrid och Manchester City.

"Ja, det finns erbjudanden från båda klubbarna" sade Isco till AS. "Dessa två klubbar har visat det största intresset. Jag hoppas att jag kommer att bestämma mig snart eftersom jag har fortfarande ett kontrakt med Malaga. Jag vet att Manchester City och Real Madrid är stora klubbar. Jag hoppas att vilken klubb jag än väljer, kommer att vara den bästa för mig och för Malaga".

För att få Malaga på sin sida och öka sin chans att signera den unga playmakern, har Santiago Bernabeu klubben bestämt sig för att inkludera akademispelaren Denis Cheryshev i sitt erbjudande för Isco.

Skriv en kommentar