Real Madrid överväger att sälja namn- rättigheterna till Santiago Bernabeu
De spanska giganterna tillkännagav ett nytt sponsorsavtal med Emirates tidigare i veckan, och nu letar dem efter en lämplig sponsor för Santiago Bernabeu.
Real Madrid överväger att sälja namnrättigheterna till Santiago Bernabeu för att hitta nya sätt att generera intäkter på.
Klubben meddelade i torsdags att Emirates kommer att ta över Bwins plats som tröjsponsor från och med nästa säsong och framåt.
Affären tros vara värd runt 125 miljoner euro för fem kampanjer, och presidenten Florentino Perez har hyllat affären med flygbolaget.
"Vi vill ha ett starkt Real Madrid och en del av detta kommer genom allianser med stora företag. Vi bildar denna allians med världens viktigaste flygbolag och det är en allians för nuet och för framtiden" sade Perez, skriver Goal.
"Emirates har blivit Real Madrids nya huvudsponsorer. Två globala varumärken och två ledande organisationer. Detta är en av klubbens viktigaste beslut. det är en ära att koppla Emirates namn med Real Madrids eftersom de är en perfekt partner".
Men Los Blancos törst för finansiella investeringen kommer inte att stoppa dem där. Nu söker klubben efter en lämplig sponsor för Santiago Bernabeu.
Klubbar som Bayern München (Allianz Arena), Borussia Dortmund (Signal Iduna Park), Arsenal (Emirates Stadium) och Manchester City (Etihad Stadium) har tidigare tjänat pengar på sina arenors namnrättigheter, och Madrid funderar på att följa samma fotspår.
La Liga giganterna är dock fast beslutna att försäkra sig om att stadions huvudnamn förblir Santiago Bernabeu på grund av dess historiska betydelse för fansen.
Real Madrid överväger att sälja namnrättigheterna till Santiago Bernabeu för att hitta nya sätt att generera intäkter på.
Klubben meddelade i torsdags att Emirates kommer att ta över Bwins plats som tröjsponsor från och med nästa säsong och framåt.
Affären tros vara värd runt 125 miljoner euro för fem kampanjer, och presidenten Florentino Perez har hyllat affären med flygbolaget.
"Vi vill ha ett starkt Real Madrid och en del av detta kommer genom allianser med stora företag. Vi bildar denna allians med världens viktigaste flygbolag och det är en allians för nuet och för framtiden" sade Perez, skriver Goal.
"Emirates har blivit Real Madrids nya huvudsponsorer. Två globala varumärken och två ledande organisationer. Detta är en av klubbens viktigaste beslut. det är en ära att koppla Emirates namn med Real Madrids eftersom de är en perfekt partner".
Men Los Blancos törst för finansiella investeringen kommer inte att stoppa dem där. Nu söker klubben efter en lämplig sponsor för Santiago Bernabeu.
Klubbar som Bayern München (Allianz Arena), Borussia Dortmund (Signal Iduna Park), Arsenal (Emirates Stadium) och Manchester City (Etihad Stadium) har tidigare tjänat pengar på sina arenors namnrättigheter, och Madrid funderar på att följa samma fotspår.
La Liga giganterna är dock fast beslutna att försäkra sig om att stadions huvudnamn förblir Santiago Bernabeu på grund av dess historiska betydelse för fansen.