Alonso, Modric och Varane är glada över kvalificeringen i Champions League

Trion Alonso, Modric och Varane, kommenterade gårdagens åttondelsfinal och Nanis omdiskuterade röda kort.

Efter Real Madrids 2-1 vinst mot Manchester United har Xabi Alonso, Luka Modric och Raphaël Varane pratat om resten av den nuvarande säsongen.

"Det var en svår match för domaren att döma, men i många matcher har vi sett att det kan vara svårare att spela mot tio män. Vi gjorde vårt bästa minuterna efter Nanis utvisning" sade Alonso till Sky Sports.

"I 15-20 minuter spelade vi jättebra. Vi gjorde två mål, men efter det vill jag berömma United eftersom de pressade oss jättemycket och det var svårt för oss att inte släppa in ännu ett mål".

"Vi kämpade, det var en avgörande vecka för oss och det har gått fantastiskt än så länge. Nu kan vi se fram emot de andra matcherna och vänta på lottningen".

Modric däremot sade till BeIN Sport: "Jag är glad med mitt mål, men jag är ännu gladare över att vi kvalificerade oss. Det var en tuff match, men vi visade en stor vilja att komma tillbaka efter att vi jagade matchen".

"Om man tittar på båda matcherna tycker jag att vi förtjänade att gå vidare. För att vara riktigt ärlig såg jag inte Nanis röda kort, men om domaren säger så kan vi inte motsätta honom".

Den franska försvararen Varane medgav att ytterns utvisning kom som en överraskning, och fortsatte: "Jag förväntade mig inte ett rött kort, men det är en del av fotbollen. Jag vill inte döma domarbeslut".

Kommentarer

Anonym

2013-03-06 - 18:50:11
"Franska anfallaren varane"

Skriv en kommentar