Cristiano Ronaldo : "Ferguson lärde mig hur man blir en fotbollsspelare"

Inför mötet mot förra laget Manchester United har Cristiano Ronaldo hyllat tränaren Sir Alex Ferguson som har haft en viktig roll i hans karriär.

Real Madrid stjärnan Cristiano Ronaldo hyllade Sir Alex Fergusons roll i portugisens framgång under de senaste åren.

Den 28-årige anfallaren jobbade med Manchester United tränaren under de sex år han spenderade i Old Trafford, och han har inte glömt sin förra mentor.

"Han är tränaren som lärde mig hur man blir en fotbollsspelare. Jag kommer ihåg att jag var bara 18 år när jag anlände i Manchester" sade Ronaldo till Times of India.

"Han dirigerade min karriär på bästa möjliga sätt och för mig är han en av de viktigaste personerna i världens fotboll. Jag har en bra relation med honom och det kommer att vara trevligt att se honom igen".

"Både Ferguson och Jose Mourinho är bra tränare, båda två har erfarenheter och vill alltid vinna allt de kan. Det är därför de har varit mästare så många gånger".

Kommentarer

Anonym

2015-05-11 - 23:06:25
Hi

Skriv en kommentar