Fifa: "Mourinho har fel"

Världsfotbollens styrande organ har svarat på Jose Mourinhos antydan om att Fifa fuskade i deras senaste prisutdelning.

Fifa har försvarat hederligheten av sin "World Coach of the Year" utmärkelse efter Jose Mourinhos extraordinära påståenden om att vinnaren utsågs i förväg.

Real Madrid tränaren sade i en TV intervju att han hade rätt till att inte delta i 2012:s Ballon d'Or gala, med tonvikt på ett påstått fusk.

"Ångrar jag att jag inte gick på galan? Nej, det var det rätta beslutet" sade Mourinho till den portugisiska tidningen Record.

"De ringde mig mer än en gång. Två eller tre personer sade att de röstade på mig, men enligt (Fifa) röstade dem på någon annan, så jag bestämde mig för att inte gå".

Fifa har dock svarat på Mourinhos kommentarer, och sade till Goal: "Vi kan bekräfta att röstlistan som publicerades på Fifa.com är sann".

Kommentarer

Rolf

2013-03-20 - 18:38:05
Samma sak hände Ronaldo, han borde heller inte delta i fiaskot Ballon D'OR

Vem inte vet att FIFA är korrupta???
Bara UEFALONA fans.

Skriv en kommentar