Gareth Bale: "Jag formar inte mitt spel på Ronaldos stil"

Tottenham stjärnan, som har kopplats med Real Madrid och kan mycket möjligt flytta till marängerna i sommar, säger att han inte försöker att efterlikna Ronaldo i hans spelstil.

Tottenham yttern Gareth Bale har förnekat att han formar sitt spel efter Real Madrids stjärnanfallare Cristiano Ronaldo.

Den walesiska yttern har visat en imponerande form med sina 15 mål på 23 matcher denna säsong. Men under tiden som 23-åringen medgav att han känner sig "smickrad" över jämförelsen med portugisen, insisterade han på att han inte försöker att efterlikna 28-åringen.

"Jag tror att vem som helst skulle gilla att nämnas med den bästa i världen" sade Bale till tidningen Sport.

"Det är smickrande, men jag tittar inte på det så mycket. Jag får inga tidningar eller läser så många rapporter så jag vet inte hur mycket hyper det finns där ute. Självklart säger mina vänner vissa saker till mig, men jag tänker inte på det så mycket, utan jag fokuserar på mitt jobb".

"Jag formar inte mitt spel på Ronaldos. Jag har min egna spelstil och det är inte exakt samma, men vi har liknande egenskaper".

"Jag gillar att se de bästa spelarna, Messi och Ronaldo. Jag har sett Ronaldo i det förflutna och man lär sig från andra personers spel och försöker utvecklas som en spelare, vilket jag förhoppningsvis har".

Kommentarer

troll

2013-03-02 - 00:16:05
Du är Välkommen till Santiago Bernabeu!

Skriv en kommentar