Jose Mourinho: "Chelsea finns i mitt hjärta"

Den 50-årige bossen medger att han fortfarande har starka känslor för Stamford Bridge klubben, och känner att hans kärlek för den engelska fotbollen gör en flytt tillbaka till Premier League oundviklig.

Real Madrid tränaren Jose Mourinho har underblåst spekulationer som kopplar honom med en sommarflytt tillbaka till Chelsea genom att medge att klubben finns "i hans hjärta" och att han kommer att återvända till Premier League någon dag.

I den engelska huvudstaden pratade den portugisiska bossen om sina "stora, känslomässiga kopplingar" med engelsmännen, kopplingar som innebär att han "måste återvända till den engelska fotbollen, eller till Chelsea".

"Jag kan inte förneka det. Trots vädret, älskar jag det, och som jag sade har jag ett hus här och stora, känslomässiga kopplingar med Chelsea. Någon dag tror jag att jag måste gå tillbaka till den engelska fotbollen, eller till Chelsea, eller till en annan klubb" sade Mourinho till Sky Sports News.

"Självklart, Chelsea betyder mer för mig än andra klubbar. Chelsea finns i mitt hjärta, som Inter, till exempel".

"Någon dag måste jag återvända, men återigen, det är normalt att jag befinner mig i London. Det är samma sak som att jag tar en promenad i min hemstad i Portugal, folk ser det som något normalt, och det är normalt att jag är i London".

Rapporter påstår att Mourinho och hans agent Jorge Mendes har signerat en överenskommelse med både Chelsea och Paris Saint-Germain, men The Special One insisterar på att han fokuserar på bara Real Madrid just nu.

"Jag är i Madrid och jag är mycket engagerad i klubbens ambitioner för resten av säsongen. Folk vet att jag är professionell, och just nu tänker jag endast på mitt jobb i Real".

"Det finns mycket snack, men folk måste inse att jag kan befinna mig i London ofta. Vi har ett hus här och vi älskar att vara här. Att vara i London är jättenormalt för oss".

"Varje gång jag kommer hit börjar folk koppla det med en flytt tillbaka. Jag matar spekulationerna eftersom jag säger att jag älskar det här och att jag vill återvända hit varje dag. Jag måste medge att jag har bidragit en del till spekulationen".

Skriv en kommentar