Jose Mourinho: "Cristiano Ronaldo är den bästa spelaren någonsin"

Inför dagens åttondelsfinal sade den portugisiska tränaren att han anser att Ronaldo är bättre än legenderna Pele och Maradona.

Real Madrids tränare Jose Mourinho har hyllat Cristiano Ronaldo som "den bästa någonsin" inför lagets Champions League åttondelsfinal mot Manchester United.

Den portugisiska tränaren anser att hans landsman är bättre än Diego Maradona och Pep, och tror att Sir Alex Ferguson kommer att få problem med att hålla anfallaren tyst under spelet.

Den förra Inter och Chelsea tränaren insisterade dock på att marängerna kan endast ta sig vidare till kvartsfinalen om hela laget presterar bra tillsammans.

"Hur kommer United stoppa Cristiano Ronaldo? Det är inte mitt problem. Det är aldrig ett problem för mig, jag vill aldrig stoppa Ronaldo. Det är deras problem" sade Mourinho till ITV Sport. "Han är den bästa. Ja, den bästa i världen. Förmodligen den bästa någonsin".

"Jag såg Maradona några gånger, men aldrig Pele. Men Cristiano är fantastisk. Denna man är den bästa, men till och med han kan inte vinna själv. Nyckeln är laget och laget behöver balans med folk som gör olika saker. Just nu har vi ingen chans om någon misslyckas (med sin uppgift)".

"Vi säger aldrig att Cristiano är ansvarig när vi förlorar en match och vi kan inte tänka att han är den enda som vinner. Utan laget är han ingenting, och laget utan honom är inte densamma".

Sedan pratade han om sin framtid, och sade: "Ja, i England ligger förmodligen mitt nästa jobb. Men när vet jag inte. Det kanske inte är i sommar, jag vet inte".

"Jag tänker inte på min framtid. Min framtid är inte viktig, speciellt innan en match som denna. Jag vill göra allt för att hjälpa Real vinna den (CL). Jag vill njuta av varje minut i denna match".

Skriv en kommentar