Jose Mourinho: "Jag uppskattar Gorans ärlighet och styrka"

Napolis stjärnan har insisterat på att han röstade på The Special One än på Vicente del Bosque i "Årets Tränare", trots att Fifa hävdar det motsatta.

Jose Mourinho står bakom Goran Pandev som har visat "ärlighet och styrka" i frågesättningarna på rösterna för "Coach of the Year" utmärkelsen.

Den 50-årige taktikern hävdade förra veckan att Fifa har fuskat med rösterna för att ge Vicente del Bosque priset, men fotbollens styrande organ insisterar på att Makedoniens kapten nominerade den spanska bossen och därför släppte de ut en bild på hans valsedel.

"Pandev var en av dem som ringde mig. Andra föredrar att återstå anonyma och jag kan bara respektera det. Jag uppskattar Gorans ärlighet och styrka" sade Mourinho i ett evenemang i hans hemstad, Setubal.

"Min avsikt var att förklara varför jag inte gick på galan, inte varför jag inte vann. Jag skulle ändå inte ha vunnit den, men nu är saker och ting klarare för mig och ingen kan kritisera mig, punkt slut!".

Under tiden har Pandev insisterat på att valsedeln som Fifa publicerade var inte hans, och sade: "Det enda jag kan säga är att signaturen som visades är inte min. Jose Mourinho var mitt val. Alla vet det" sade Pandev till Calciomercato.

Fifa däremot svarade på Pandev integritet, och hävdade att den tidigare Lazio spelaren borde kräva en förklaring från hans landslags fotbollsförbund.

"Om Pandev inte känner igen sin röst borde han hålla sitt lands förbund ansvariga, inte oss".

Skriv en kommentar