Kaká: "Att vinna mot Barcelona är viktigt inför matchen mot Manchester United"

Los Blancos mittfältaren sade att en vinst på Santiago Bernabeu kommer att vara viktig för att hålla farten uppe inför deras Champions League match mot Manchester United på Old Trafford.

Kaká tror att en Real Madrid vinst mot Barcelona ikväll kommer att vara den ideala förberedelsen inför Champions League matchen mot Manchester United.

Jose Mourinhos män besegra Blaugrana i Copa del Reys semifinal i tisdags, och marängerna kommer att möta Blaugrana för andra gången i rad i La Liga ikväll. Denna match är dock mindre viktig på grund av Barcas dominans i kampanjen.

Real Madrids resa till England närmar sig, och den brasilianska playmakern säger att det är viktigt att hans lag vinner mot rivalerna idag.

"För att gå till Manchester med en bra form är det viktigt att vi slår Barcelona imorgon (idag)" sa Kaká i en presskonferens, rapporterar Goal.

"Vi tänker inte på att skapa någon kris i Barcelona, utan vi tänker på oss själva och vad vi måste göra. Laget visade att vi kan slå vilket lag som helst och det ger oss självförtroende".

Kaká medgav dock att han blev besviken på att inte få spela i Los Blancos 3-1 El Clasico vinst på Camp Nou, men han tror att han kan bygga vidare på sina senaste imponerande prestationer för att säkra en plats i A-laget inom den snara framtiden.

"Det var en besvikelse" började han. "Men jag måste respektera tränarens beslut, och efter att ha sett vad laget åstadkom mot Barcelona kan jag bara gratulera mina lagkamrater".

"Jag kommer att försöka bygga vidare på möjligheterna jag har fått och imorgon (lördag) kan vara en bra tid för mig. Det är en möjlighet att visa att jag kan göra något viktigt för laget i de stora matcherna".

"De två senaste matcherna för Real Madrid har gett mig möjligheten att vara avgörande. Jag mår fysiskt bra och det gör mig glad. Nu kan jag göra saker som jag är van att njuta av".

"Jag skulle vilja spelare mer, men jag förstår situationen. Det finns spelare som är fantastiska och jag måste respektera de som spelar. Jag är dock inte bekväm med min situation och jag försöker hitta en lösning".

"Jag har två år kvar på mitt kontrakt. Det skulle inte vara ett problem för mig att fortsätta spela för Madrid, och jag har alltid sagt att jag inte vill vara ett problem för klubben. Om jag måste gå, då kommer jag att gå, men om jag stannar här kommer jag att göra det professionellt".

"Dessutom är det klart och tydligt att jag vill spela i VM i mitt hemland. Jag har inte pratat med Scolari än, jag vet inte om jag kommer att gå tillbaka till landslaget just nu, men jag måste vara redo. Jag skulle verkligen vilja återvända".

Skriv en kommentar