Kaká: "Cristiano är den mest kompletta spelaren vi har i dagens fotboll"

Den brasilianska playmakern har hyllat Cristiano Ronaldo och tror inte att det finns någon annan spelare i världen som är lika komplett som honom.

Real Madrid mittfältaren Kaká tycker att lagkamraten Cristiano Ronaldo är den mest kompletta spelaren i dagens fotboll.

Den portugisiska stjärnan visade ännu en gång en fin prestation i lagets 3-1 vinst mot Barcelona i Copa del Rey, där han gjorde två mål som var hans 37:e respektive 38:e mål denna säsong.

Efter 28-åringens imponerande prestation har Kaká hyllat den tidigare Manchester United spelaren, och tror inte att det finns någon i världen som spelar som honom.

"Cristiano är den mest kompletta spelaren vi har i dagens fotboll" sade Kaká i en presskonferens, rapporterar Goal.

"Styrkan han har gör det möjligt för honom att avgöra en match på ett sätt som ingen annan kan. Jag kommer inte att jämföra honom med andra spelare, men jag ser det varje dag och jag vet att han har förmågan och styrkan".

Kaká avslöjade också att han har en nära relation med anfallaren, och sade: "Det är trevligt att ha honom som en lagkamrat och som en vän, jag önskar honom det bästa i allt han gör".

"Vi har en jättebra relation, inte bara på planen, utan utanför den också. Det har jag alltid sagt".

Skriv en kommentar